Felmérés készült 6200 nemzetközi és hazai kis- és középvállalati cégről. A felmérés célja az volt, hogy kiderítsék mekkora hatása van egy cég fejlődésére, jövőjére az, ha a számítástechnikai eszközöket és adataikat jól használják ki.
Az eredmény magáért beszél. Óriási hatással van nyugaton és Magyarországon egyaránt. Sokkal jobban növekednek, fejlődnek ezek a cégek. Nézd meg ezt az infografikát, hogy mely területekre van a legnagyobb hatással ha digitalizálják adataikat és elemzik is azokat.
A kkv döntéshozói kör bő háromnegyede szerint a technológia hozzásegíti a jobb teljesítményhez az üzleti folyamatokban, így a vállalkozás gyorsabban tud reagálni a változó üzleti igényekre is.
Az infografikát nézve van olyan terület, amelyen tudnál te is előrelépést elérni?
A felmérésben említett Adatbányászat – a Big Data számodra azt jelenti, hogy a meglévő adataidat és a beszerezhető egyéb adatokat megvizsgálod, összekapcsolod, olyan szempontból, hogy tudsz-e valami hasznos következtetést levonni belőlük.
A „Big Data” ugyanis az intelligens hálózatok, a cégek, és a magánemberek világszerte és napi szinten előállított óriási adatmennyiséget jelenti. Ide tartozik tehát a cégeden belül keletkezett forgalmi adatok, vásárlóid adatai, és a Google Analytics valamint az AdWords kulcsszó elemző eszköze is.
Társadalom tudományok pénzügyi és gazdasági elemzések mellett a saját céged adatait is érdemes górcső alá venned. Álljon itt néhány egyszerűbb példa:
– Belső adat és a pénzügy elemzésével: Ha azok az ügyfeleid, akik csak hó vége felé szokták megkapni a számlát tőled, többet csúsznak a határidővel, mint azok, akiknek a hó elején számlázol, akkor hozd előbbre a számlázási időpontot mindenkinél.
– Belső adat és ügyfélkapcsolat: CRM rendszerek számos lehetőséget nyújtanak már most is. Régi ügyfél-e, mikor van a születésnapja-ajándék utalvány küldhető neki. Vagy aki reklamál, hányszor reklamált már, azok indokoltak voltak-e…
– Külső adat és bővítés elemzése: Ha a korfán látod, hogy sok az idős ember és kevés az aki gondozná őket, akkor idősek ellátásással: gyógyszer kiszállítás, házi ápolónő, stb-vel egészíted ki vállalkozásodat.
– Külső adat bevonással a jobb minőségért: Ha azt látod (pl az Google Analytics-ben), hogy a vevőd 20-30 éves fiatalok, akkor érdemes mobil applikációt fejlesztetned a meglévő szolgáltatásod mellé.
– Külső és belső adat együttes elemzésével a fejlesztésért: A vevőid a webshop keresőjébe gyakran írják be, hogy “fejfájásra krém”, sőt a Kulcsszó tervező eszköz szerint mások is sokan keresik, akkor kezdj ilyen krémet is forgalmazni és ha nincs ilyen a piacon, akkor kifejlesztheted.
Te is kellőképpen kihasználod a számítógépeidet és az azokon lévő adataidat?
Big Datáról mint társadalom elemzésről további cíkk itt>> http://www.piackutatas-hirek.hu/elemzesek-hirek-technologia/big-data-az-adatok-ebredese-avagy-a-tarsadalom-ujragondolasa-az-adatsokasag-nyoman.html