A cégvezetés összetett feladat. Nem elég a szakmát ismerni és a projekt menedzselést tudni, még motiválni kell az alkalmazottakat, kicsit kell ismerni a könyvelést, a jogot… Az Internet korszakában a keresőoptimalizálásról is érdemes tudnod ezt a pár fontos információt. Ez segít abban, hogy a cégedre többen rátaláljanak.
A honlap célja:
Egy jó honlap bemutatja a céget, a szolgáltatást, hasznos információt ad a látogatónak. Kereskedelmi cégeknél vásárlásra ösztönöz, üzleti cégeknél kapcsolatot épít.
Ám hiába a jó honlap, ha senki sem talál rá. A legtöbben a Google keresőjét használják. Aki az első 1-2 oldalon megjelennik, arra kattintanak az érdeklődők. Ehhez vagy hirdetéseket kell feladni, vagy keresőoptimalizálás révén kell a Google keresőrobotjának „megmagyarázni”, hogy milyen termékkel/témával foglalkozik a honlapunk.
A domain név
Fontos az is, hogy a céged honlapja “keresőbarát” névvel rendelkezzen, így a Google keresőbe beütve egy termék vagy szolgáltatás nevét a saját céged lehetőleg az első oldalon jelenjen meg. (Természetesen a honlap szövegében és még számos helyen kell a tevékenységre utalni a kereső optimalizáláshoz, de a legfontosabb szempont a domain név.)
Minden nap tucatjával regisztrálnak be cégek új domain neveket. A legtöbb cég 3-4 domain nevet is regisztrál, melyek átirányítással ugyanarra a honlapra mutatnak rá.
A CégNeve.hu mellett már a CégÉkezetesNeve.hu-t is lefoglalják.
Az igazi harc azonban a CégTevékenysége.hu típusú keresőbarát domain nevekért folyik!
Milyen szempontok fontosak még?
– biztosan az adott témával foglalkoznak, (az oldal optimalizálva van: A termékre jellemző szó-kulcsszó- előfordul a szövegekben, valamint szerepel az oldalt leíró „desription, title és meta ” tagokban )
– annak a témának szakértői, (sokan hivatkoznak rá, sok link mutat rá)
– és a honlap él folyamatosan fejlődik, bővül.
A mobil eszközök is számítanak már!
Mivel egyre többen használnak tabletet, mobil telefont, ezért fontosnak tartja a Google, hogy ezeken az eszközökön is jól olvasható legyen a honlap tartalma. Most már nem csak ajánlja, hanem elvárja hogy a weboldalak rendelkezzenek mobilra optimalizált verzióval. Ezért azokat a honlapokat amelyek nehezen olvashatóak mobilon, azokat hátrébb sorolja. Itt tudod leellenőrizni, hogy a te honlapod mobil barát-e és elég gyorsan töltődik-e be.
Mobilbarát teszt
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
A vizsgálandó honlap nevét kell beírni mindössze. Az értékelés után hasznos tanácsokat is adnak a javításhoz.
Oldal sebesség teszt
http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Pár másodperc alatt elvégzi a tesztet, kiértékeli az oldal sebességét és javaslatokat tesz arra, hogy hogyan lehetne gyorsítani a honlapon.